matigol-commundo-evs.reismee.nl

Het aftellen is begonnen!

Hoi allemaal,

om maar meteen met de deur in huis te vallen...
1 februari is het dan eindelijk zover; wij gaan naar Guatemala!
3 maanden lang gaan wij ons uiterste best doen om een fantastische bijdrage te leven aan de lopende projecten.

Wij hopen dat wij de kinderen een hoop kunnen leren, veel lachende gezichtjes gaan zien en kunnen 'sparren' met de lokale medewerkers zodat we van elkaar kunnen gaan leren.

Nog even gaan wij genieten van Nederland, ons werk of studie & alle lieve mensen om ons heen. Daarna gaan wij mij z'n 4'en een prachtig avontuur aan en komen we na 3 maanden met geweldige ervaringen veilig terug naar Nederland.

Hieronder kunnen jullie alvast even kennis met ons maken;

Raksha

Hola!

Het is bijna zover.
Ik murmer zacht Spaanse bijvoeglijk naamwoorden om te oefenen vanachter mijn dikke, gebreide sjaal terwijl ik over de Amsterdamse grachten fiets. Nog ruim een maand en dan bevinden we ons in Guatemala tussen andere gebouwen, andere gebruiken, andere levens. Ik heb al vaker vrijwilligerswerk gedaan, ook in het buitenland, maar nooit zo lang en zo ver weg. Ik kan niet wachten om samen met Chris, Miranda en Lennard overdonderd te worden door de schoonheid en tragiek van al dat we tegen het lijf gaan lopen tijdens het opzetten van educatie- en sportprojecten.Mijn verwachting? Blijdschap, plezier, teleurstelling, onmacht, verliefdheid en verdriet. Kortom, een rollercoaster van emoties. Maar voornamelijk een ervaring om nooit te vergeten. Vamos!

Miranda

Mijn naam is Miranda Popken ik ben 22 jaar oud en ik woon in Exloërveen. Op dit moment zit ik in het laatste jaar van de opleiding persoonlijk begeleider gehandicaptenzorg. In mijn vrije tijd voetbal ik bij een damesteam, en ben ik aangesloten bij een hardloopclubje in de buurt. Ook geef ik bij de winterdag schaatstraining aan kinderen. Iets wat ik altijd met veel plezier doe.

Een droom van mij is altijd geweest om ooit eens een tijdje vrijwilligerswerk in het buitenland te gaan doen. En 1 februari is het al zo ver. Het lijkt me een enorme uitdaging om mee te helpen bij de projecten MatiGol en Fundal. Ik heb er heel veel zin in en hoop samen met Chris, Lennard en Raksha er een super tijd van te maken in Guatemala.

Chris

Hoi allemaal. Mijn naam is Chris de Keijzer en ik ben een jongedame van 27 jaar oud. Ik woon in Nijmegen met mijn vriend Daan.
Ik ben sportief want ik voetbal al heel wat jaartjes en loop daarnaast ook graag hard.

Ik heb 2 verschillende sportstudies afgerond (het CIOS te Arnhem & Sport, Gezondheid en Management te Nijmegen) en ben nu al een aantal jaartjes werkzaam in een gesloten woon/werkvoorziening waar jong volwassenen wonen met een licht verstandelijke beperking en ernstige gedragsproblemen. Ik begeleid hen voornamelijk op het gebied van werk & doe mijn uiterste best om hen op een fijne manier deel te laten nemen aan onze maatschappij.

Na verschillende avonturen (allen in het teken van stage/vrijwilligerswerk) in Curacao, Rwanda, Cambodja en Vietnam ben ik opnieuw erg enthousiast en dankbaar om in het buitenland aan de slag te gaan. Ik vind het erg bijzonder dat ik mezelf weer kan inzetten voor kinderen die helaas niet dezelfde kansen krijgen als ik in mijn leven heb gehad. Ik hoop dat ik de kids in 3 maanden tijd een hoop kan leren op sportief, sociaal en educatief gebied. Ook hoop ik dat ik veel plezier met hun kan maken zodat ze de vervelende dingen om hun heen even kunnen vergeten! Ik heb onwijs veel zin in dit avontuur en ben ervan overtuigd dat het 3 geweldige maanden gaan worden!

En als laatste... de enige heer in dit gezellige gezelschap:

Lennard

Mijn naam is Lennard Hup en ik ben geboren in Meppel, een klein stadje in Nederland. Ik ben 24 jaar en ik hou van sporten. Ik heb zoal gevoetbald en gebasketbald en hou me nu vooral bezig met fitness. Ik vind alle sport leuk zolang er uitdaging in zit en ik me fanatiek kan uitleven.
Ook ga ik naar school, ik studeer maatschappelijk werk in Zwolle. Ik zit in mijn tweede jaar en heb nog zeker twee jaar te gaan. Ik vind het heel belangrijk om iets te doen wat je leuk vind en ik denk dat dit een van de belangrijkste dingen is om er het maximale uit te halen.
Ik heb heel erg veel zin in de uitdaging die mij te wachten staat en kijk er erg naar uit. Ik hoop dat het een leuke en leerzame ervaring is.

Wij zijn er klaar voor, hebben er stuk voor stuk gigantisch veel zin in en zouden het superleuk vinden als jullie ons op afstand gaan volgen.

Het volgende verhaal zal vanuit Guatemala geplaatst worden, houdt de site dus goed in de gaten!

ADIOS!


Reacties

Reacties

yolande van wijk

Superteam in de startblokken. Mooie dromen en een prachtige start van het nieuwe jaar. Que te vaya bien Chris Miranda Lennard en Raksha. X

Yolande van Wijk

Nog vier nachtjes.... gaaf hoor

fina ottens

Heel veel plezier daar en geniet ervan.

Trijntje

Hallo 4 kanjers, heel veel plezier en succes daar, hopelijk kunnen jullie vele kinderharten vervullen met heel veel plezier en liefde !! Ik ga jullie volgen , Miranda jou ken ik inmiddels als fijne collega en ik heb er alle vertrouwen in dat jij daar een hele leerzame , mooie tijd zult hebben dus zet'm op en een dikke knuffel bij deze van mij !!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Commundo